Brownie




Brownie to idealny deser dla czekoholików. Jest lepkie, ciężkie i bardzo czekoladowe. Uzyskanie pożądanej konsystencji nie jest jednak takie proste, ale praktyka czyni mistrza - wystarczy piec :) A skoro już o tym mowa, idealnie sprawdzi się prodiż - urządzenie, którego dawno temu używały w kuchni nasze babcie. Moim zdaniem jest rewelacyjny właśnie do tego typu wypieków.



Przepis:

Składniki:
  • 3 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 200g masła
  • 3 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
Sposób przygotowania:

Masło rozpuść w rondelku, a następnie stopniowo dodaj 200g czekolady, ciągle mieszając. Kiedy czekolada się rozpuści zdejmij całość z ognia. W osobnym naczyniu wymieszaj jajka z cukrem, a następnie dodaj roztopioną czekoladę z masłem. Następnie czas na mąkę, cukier, sól i wanilię. Całość zmiksuj do otrzymania jednolitej konsystencji. Gotowe ciasto przełóż do wyłożonej papierem do pieczenia blachy/wcześniej rozgrzanego i wyłożonego papierem prodiża i posyp pozostałą, posiekaną na drobne kawałki czekoladą. Piecz w prodiżu przez lub wcześniej rozgrzanym piekarniku do 180 stopni przez 25 minut.

7 komentarzy:

  1. Wygląda idealnie!
    U mnie w rodzinie nigdy prodiża nie było; nie jestem nawet pewna, jak takie cudo wygląda... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Konsystencja idealna! Uwielbiam takie brownie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Podpowiem, że można jeszcze gdzieś wyhaczyć używany prodiż gdyby ktoś bardzo chciał. Myślę jednak, że i piekąc w piekarniku można uzyskać taką konsystencję, a już na pewno smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Absolutnie najlepsze brownie jakie jadłam w życiu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marta Marczyńska24 listopada 2019 09:00

    Brownie to moje ulubione ciasto z czekoladą, ale wielokrotnie nie wychodziło mi idealne. Wiele przepisów na czekoladowe wypieki znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ i dopiero zaczęło mi wychodzić! Twoje ciasto wygląda na mooocno czekoladowe, więc muszę je wypróbować!

    OdpowiedzUsuń